PYTANIE 1
Czy potwierdzeniem wydatku jest sama faktura?
Odpowiedź: Tak, np. faktura imienna (nie pro forma), paragon imienny, rachunek imienny. – jeśli wynika z niego, że została opłacona (widnieje na niej „zapłacono” i data zapłaty).
Jeżeli z faktury nie wynika, że została opłacona (zamiast „zapłacono” widnieje „do zapłaty”) lub jako forma zapłaty wskazano pobranie – wtedy konieczne jest załączenie potwierdzenia wydatkowania środków w danym dniu- np. potwierdzenie przelewu lub potwierdzenie od kuriera.
UWAGA: Paragon (bez danych osobowych) nie jest dowodem zakupu. Nie znajdują się na nim dane kupującego i nie można na podstawie samego paragonu potwierdzić, kto dokonał zakupu.
PYTANIE 2
Zamówiono książki 29 lipca, zapłacono za nie przy odbiorze, 2 sierpnia. Czemu ten wydatek nie został zatwierdzony, skoro dokonano zakupu przed 31 lipca?
Odpowiedź: Zgodnie z Regulaminem przyznawania stypendiów, stypendium powinno być wydatkowane na cele edukacyjne, zgodnie z katalogiem wydatków w terminie do dnia 31 lipca. Oznacza to, że do 31 lipca powinno nastąpić wydatkowanie środków stypendialnych (zapłata), a nie samo złożenie zamówienia.
PYTANIE 3
Czy zwykły paragon stanowi dowód zakupu w projekcie?
Odpowiedź: Nie, gdyż nie znajdują się na nim dane kupującego i nie można na podstawie samego paragonu potwierdzić, kto dokonał zakupu. Imienny dowód księgowy, który powinien wystawić sprzedawca i na podstawie którego można rozliczyć stypendium to np. faktura imienna (nie pro forma), paragon imienny, rachunek imienny.
PYTANIE 4
Na uzyskanej przeze mnie fakturze widnieje błąd w moich danych adresowych/osobowych. Czy należy to gdzieś zgłosić?
Odpowiedź: Błąd na fakturze w adresie zamieszkania, imieniu lub nazwisku – należy sporządzić notę korygującą, którą wystawia nabywca, a następnie akceptuje sprzedawca.
UWAGA: Dane na fakturze (imię i nazwisko, adres) powinny być tożsame z danymi, które zostały podane w aplikacji.